fredag 12 augusti 2011

Försökte ta lite

sovmorgon imorse, men jag vaknade iallafall vid 8-tiden.
Och när man vaknar så, så upptäcker gärna hundarna att man vaknar och då är det bara att kliva upp. Vilket jag då gjorde. :-)
Solen sken och jag gick och hämtade tidningen i brevlådan och la den på bordet utanför. Gick och letade efter något att sätta mig på för plaststolen kändes kall.
Går till vår altan för att hämta en filt.
OCH vad får jag se där? Jo, en fasan som kommit för att hälsa på oss. :-)
Jag fångade honom först med min mobil och sen tog jag ett par kort med kameran också.
Han(tror det var det) fick höra sina kamrater och försökte ta sig ut genom ett stängt fönster.
Gick in för att väcka gubben, men som tur var var han vaken så vi hjälptes åt att mota ut fasanen.
När han väl var ute på gräsmattan gick han till sina kompisar och sen försvann de från gräsmattan i samlad trupp.
Vi fick torka fågelskit på flera ställen och det var mindre roligt. :-(
Nu måste vi komma ihåg och stänga dörren till altan, men det blir synd om vår katt som inte använder kattluckan för hon brukar sova där när hon är ute på natten.
HA EN RIKTIGT VARM OCH SKÖN FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar