lördag 6 augusti 2011

En skön lördag

har vi haft.
Förmiddan var lugn och sen gjorde vi oss i ordning för en shoppingrunda som började i en grannkommun där vi inhandlade mat till våra vänner kaninerna.
Sen fortsatte vi till kommunen där jag arbetar och hämtade upp T och drog vidare till största staden i vårt län.
Besökte ett stort köpcentrum där och började i affären som säljer allt från verktyg till datorgrejer.
Gubben köpte sig en ny borr och Älva en datormus i form av en bil.
Åkte vidare mot det där stora möbelvaruhuset där vi började med att fika lite.
Sen började inköpen där. Kom hem med grejer till 2 köksskåp, 3 påslakansset, vaser, lampskärm(den ovan) och lite till.
Avslutade besöket i denna stad med att gå in på varuhuset som ska sälja mat och sådant väldigt billigt och vi kom ut med litegrann därifrån, men inte kan jag tycka att det är jättebilligt där. Och jag var på jakt efter en stor förpackning av strössel, men inte hade de det inte.
Hemma blev det mat lagat och sen gick gubben ut och borra i en vägg. Jag och Älva var ute med hundarna en sväng och sen hamnade vi framför varsin dator och där hamnade gubben också till hälften för han tittar på TV också. :-)
T sitter framför sin dator också och spelar något spel.
Grabben har varit hemma i flera dagar nu och tyvärr är han förkyld och haft feber. Det klarade jag mig ifrån som tur var.


Igårkväll blev det en film ute på altanen innan det blev läggdags och broderat på delfinen blev det också. Har ju som mål att få den klar under semester, men jag vet inte om jag får det.
Förresten så var jag lite nyttig imorse och fick lite rena kläder vikta.
Det skulle vara dåligt väder på förmiddan, men det märkte vi inte mycket av. Det var grått och det kom bara några droppar regn och sen kom solen.
De har hotat med dåligt väder imorgon och ganska mycket regn, men vi får väl se. Regnet behövs, men just nu tror jag att gubbens äldsta bror vill ha torrt några dagar till. Det är skördedags.
Klockan tickar på idag också och ska snart försöka få alla att stänga av sina datorer och gå till sina sängar och sova.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN SÖNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Så långt du kommit på broderiet nu.
    Blev lite avis för jag antar att det är Ikea ni var på. Det är nog ett år sedan vi var där och jag skulle verkligen behöva dit o kolla lite.

    SvaraRadera