söndag 28 augusti 2011

Dagarna går alldeles

för fort så jag hänger inte riktigt med.
Svaret på det jag skrev igår är att jag hittade taxen på altanen. Han hade tagit sig ut genom kattluckan så numera måste vi komma ihåg och ställa en grind i dörröppningen till rummet där kattluckan sitter.
I fredags jobbade jag mellan 7 och 11.30.
Åkte hem och fikade lite och for sen ner till kyrkan där Älva och hennes skolkamrater blev duppade till riddare efter att ha gått riddarskola.
Efter det var vi hem en sväng och Älva packade lite, hämtade hundar och sen åkte vi med Älva till några bekanta.
När gubben och jag åkte hemåt så stannade vi på ett snabbmatställe med stort M. De hade fortfarande glas där och vi frågade för skojs skull vilken färg det var. Och svaret var GRÅ! Den färgen vi letade efter med ljus och lykta för några veckor sedan. Vi köpte en plusmeny och fick 1 glas och när vi beklagade oss så fick vi 2 till. Så nu är vår samling komplett. :-)
Igår var det riktigt kanonväder och den enda utflykten vi gjorde var till djuraffären för det var akutkris med mat till labbarna.
Vi tvättade madrassöverdrag som torkade på en gång i solen och blåsten. Det blev några maskiner till körda under dagen och en omgång blev uthängd.
Efter maten var gubben och motionerade gräsklipparen och jag var i stort sätt bara lat.
Räkningarna blev iallafall betalda efter många om och men.
Vaknade inatt vid 4-tiden(tror jag det var) att någon höjde rösten i min dröm och jag öppnade ögonen och såg världens ljussken ute och funderade först vad grabben höll på med innan jag förstod att det var åska.
Gubben hade inte fattat han heller, men grabben var snabb och hade varit ner och dragit ur allting. Då la sig gubben med kommentaren att han iddes inte gå upp och dra ur något mer eftersom grabben redan gjort det. :-)
Jag blev lite orolig för yngsta katten som inte tar sig in själv så jag ner och öppnade altandörr och gick runt på altanen och tittade efter henne. Där var hon inte så jag fortsatte till ytterdörren och ingen katt där heller. Gick till bakdörren, men tänkte samtidigt att där är hon inte och när jag öppnar dörren sitter hon på broräcket. :-)
Somnade om snabbt och sov gott.
Det kom 9 mm regn i den åskskuren.
Vädret har varit väldigt växlande idag. Varmt, regn, kallt och blåsigt. Det är väl för att vi ska lära oss att det snart är höst.
På förmiddan var vi och städa vårt städställe och när vi kom hem så tog vi en liten fikarast och efter den så var vi upp på kojvinden och flyttade lite grejer så elektrikern ska komma åt när han förhoppningsvis kommer nästa vecka.
Där hittade jag lite fler stickor som jag saknat, men inte alla än.
Blev en dusch för mig och sen en tur till min farsa som fyller år idag.
Vi köpte några trisslotter åt honom och han vann 25 kronor x 10 på en av dem! :-) Han höll på missa att han vunnit på den lotten och gubben kollade igenom dem och fick se den, räckte den till farsan så han skulle skrapa den där extra rutan. Innan han började skrapa så sa han med ett leende att nu står det 10 där OCH det gjorde det.
Väl hemma lagade gubben mat(diskade efteråt också) och jag tände i vedpannan och sen har jag inte gjort så mycket mer.
Jo, några stygn på grötfatet blev det innan vi åkte iväg till farsan.

1 kommentar: