måndag 15 augusti 2011

Då var första

arbetsdagen avklarad för denna gång. Och det gick bra.
Mötena som jag/vi skulle på innan jag började jobba hanns också med.
1:a mötet på skolan gick smärtfritt och var klart på ca 45 minuter och då hade vi hunnit gå en rundtur också.
2:a mötet på banken gick väl också på ca 45 minuter och det tog lite extra tid eftersom det var en dator som inte ville skriva ut ett papper som vi var tvungna att ha.
Jag kom till jobbet nån minut försent bara.
Gubben och Älva åkte till den kommunen jag arbetar i och köpte cykelhjälm till henne, en cykelkorg, lysen till cykeln och reflexer att ha i ekrarna. Så nu är hon fullt rustad för att cykla.
Nu är det väl egentligen bara gubben och jag som behöver varsin hjälm också.
Kom upp ganska tidigt imorse och gick iväg med en soppåse, träffade svägerskan och pratade några ord med henne, satte mig med en tekopp och läste tidningen ute.
När jag var klar med det så ställde jag mig ute och vek vår rena tvätt så det skulle bli gjort.
Gubben hade då kommit upp och ställt fram frukost på bordet och vi fick sällskap av G och E.
Vår telefon har varit konstig och vi har inte hört vad folk har sagt. Det har bara knastrat så idag blev gubben riktigt irriterad och ringde till Telia.
Blev ställd i kö och det skulle "bara" ta 19 minuter. Där satt han med en mobiltelefon i örat som laddningen höll på ta slut i så snabbt som sjutton satte han i laddaren.
Vad händer då?
Jo, han blir frånkopplad, bara att börja om.
Hur länge han fick sitta i kö andra gången vet jag inte, men han kom iallafall fram till en trevlig kvinna som satt i norra Sverige och hade hand om mobilfrågor. Eftersom gubben skulle klaga på det fasta nätet så fick han lite andra saker uträttade där och hon kopplade honom sen snällt vidare dit han skulle så han fick stå i kö igen.
Men på vägen dit så blev det nog felkopplat för dit han kom skulle han inte alls så det blev en ny koppling och en ny kö med nya 19 minuters väntetid.
OCH han blir frånkopplad igen!
Suck, han försöker 1 gång till och blir frånkopplad ganska snabbt och sen har han inte tid att ringa mer eftersom vi skulle iväg.
Förr ringde man till Televerket, fick prata med en människa som fixade en felanmälan och så var det klart. Idag ska man ha tid att sitta i telefon 1 hel dag för att kunna felanmäla. Det är sjukt.



Under tiden han satt i telefon så broderade jag på den 2:a delfinen och kom ganska långt innan jag var tvungen att hoppa in i duschen.
Det har inte varit sådär jättesoligt idag, men äckligt varmt. Det kom lite regn strax innan 15 och nu ikväll kom det mer. Får se hur mycket vi får under natten nu. Hoppas det inte blir lika mycket som de får söderut.
Nu är det dags för sängen och det ska bli skönt att få sova några timmar igen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM UNDERBARA DRÖMMAR OM EN SKÖN TISDAG!!!


3 kommentarer:

  1. Telefonköer är väl underbara.... De finns inge värre! Och så känns det som man har kastat bort en hel dag av sitt liv på nått onyttigt.....

    SvaraRadera
  2. Hej

    Lena heter jag och jag arbetar på Telias kundservice. Beklagar verkligen att samtalen bröts på det vis som du beskrivit. Jag kikar gärna på ert abonnemang och ser vad som kan vara fel. Återkom gärna till mig via nedanstående länk.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Vänliga hälsningar

    Lena Olsson, Telia kundservice

    SvaraRadera
  3. Vet hur det känns,har haft kontakt m Telia varge dag sen jag flyttade och olika bud har jag fått,men nu funkar allt och jag fick 3 mån gratis TV /Internet i komensation,å det kan jag ju inte klaga på ;))

    SvaraRadera