söndag 14 augusti 2011

Då var det sista

lediga dagen av denna semester.
Imorgon börjar allvaret igen med jobb. Börjar ganska lätt för jag jobbar imorgon mellan 15 och 20 och sen har jag ledigt 2 dagar. :-)
Men innan jobbet imorgon ska jag som sagt på 2 möten. Det ska gå bra.
Efter maten tog jag ta i broderinålen igen, men det blev inte många stygn innan jag gick och la mig på soffan på altan och tog en liten tupplur.
Under tiden så kollade gubben upp cykellyset som han köpt OCH framlyset var trasigt även i denna förpackning. Suck!
Han hade fått åka till stället där vi handlar mat för att få tag i ytterslangar till cykeln.
Han bytte dem och sen tog han och Älva en cykeltur medan jag då låg och lurade så skönt.
Jag hamnade i en stol ute och broderade på delfinerna och det är så kul att jag knappt kan slita mig.
Höll på med datorn en stund och sen broderade jag vid köksbordet till Doc Martin.
Efter det gick jag och Älva ut och kelade med kaninerna en stund. Samtidigt tittade vi på en älgko med kalv. Såg troligen något rådjur som sprang och ev. något mer djur i närheten av älgen.
På en annan åker fick vi se en hare som skuttade omkring.
Nu är det dags att stänga ner och leta sig mot sängen.
I mitten av veckan börjar skolan och då blir det tidiga mornar i veckorna.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN BÖRJAN PÅ ARBETSVECKAN!!!


2 kommentarer:

  1. Väldig otur med cykeldelarna. Vad mycket djur ni ser, måste vara härligt!

    SvaraRadera
  2. Arbetsveckan har börjat.... Tror jag har jobbat hela natten för alla drömmar har varit här på fritids.....

    SvaraRadera