tisdag 2 augusti 2011

Då har det

blivit tisdag konstigt nog. ;-)
Söndagen fortsatte i sitt lugna mak och det hände väl inte särskilt mycket.
Vädret var bra.
Mitt vänskapband som jag hade runt foten gick ju sönder och jag har inte gjort något nytt än eftersom jag inte har hittat boken än. Men jag ger inte upp, jag ska hitta den. Jag saknar faktiskt bandet för det har suttit på min vrist i 1 år ganska precis.
Innan läggdags så satt vi ute på altanen och tittade på en film och jag höll i broderinålen och kom en bit på delfinen.
Igår, måndag, vaknade vi till en dag som blev jättevarm och det var inte mycket vi orkade göra.
Lite tvätt blev tvättad och upphängd, men jag lovar att det var nästan för varmt för att hänga tvätten på balkongen. Tog reda på den rena, torra tvätten direkt och la den på sina platser direkt(klapp på axeln för mig) .
Gubben kände sig göralös så han flyttade släpkärran till skuggan och började montera på lampor på den.
Framåt kvällen så skjutsade vi T hem så han fick titta till sin katt, köpte glass innan vi åkte hemåt och samtidigt var vi till kyrkogården och tittade till den. Älva och jag tog en liten sväng och tittade på gravstenarna medan gubben och T satt kvar i bilen.
Hemma igen blev det en film innan läggdags(i köket denna gång) och jag fortsatte mitt broderiarbete.
Nu är det tisdagmorgon/förmiddag och jag var tvungen att ställa min klocka på strax före 8 för grabben skulle till arbetsförmedlingen till 9 och han litar inte på sig själv att han vaknar(och jag är rädd för att han inte skulle ha gjort det heller).
Det blir en fin dag idag också för det är redan varmt och jag har kört igång en tvättmaskin och ev. ska det bli fler.
HA EN SKÖN TISDAG!!!

1 kommentar:

  1. Här har du en till som inte litar på sig själv tidiga mornar! :)

    SvaraRadera