söndag 14 augusti 2011

Började även

denna dag med sovmorgon.
Gubben hade varit vaken längre än mig och hade hunnit hjälpa sin äldsta bror med att flytta lite djur.
Jag har laddat en tvättmaskin som jag inte hunnit hänga än, men ska snart...
Gubben tog en kopp kaffe och jag gjorde honom sällskap med en tekopp. Tog fram broderiet hann ta några stygn innan G kom och frågade om jag ville gå på promenad med henne och E.
Och det gjorde jag så gärna. Vi stannade och pratade med en granne längre bort en stund också.
När jag var hemma så drog gubben i väg för att byta cykellyset och ev. köpa ytterslang till cykeln. Ska in på en matvarubutik och handla lite annat också.
Jag har tagit fram tjockkorv och ska skala lite potatis till potatismos och det är väl bäst att jag sätter igång med en gång för gubben är väl snart hemma igen.
Solen skiner, det blåser och när solen går i moln är det inte så jättevarmt.
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG!!!

1 kommentar:

  1. När jag klev upp kl 8 var himlen blå men sen blev det mer och mer moln.... Städa ut oss från stugan och hälsade på svärmor och mamma och sedan blev det att hasta hit till tvättstugan och vecko- handling....

    SvaraRadera