lördag 9 juli 2011

Så har en dag

försvunnit till historien.
Fredagen alltså.
Gjorde inte så mycket utan försökte ta dagen som den kom.
Körde 2 tvättmaskiner iallafall och hängde dem på tork i det vackra vädret.
Sen satte jag mig och tog fram broderiet med delfinerna och det nyinköpta garnet och skulle fortsätta brodera.
Men då upptäcker jag att garnet jag köpt är mörkare än det jag broderat med. Jag tror att det är samma färgnummer, men jag har slängt den gamla grejen där numret stod. :-(
Så nu får jag ta med mig broderiet in till en affär och se om jag kan hitta rätt färg, annars är det bara att repa upp och börja om från början. :-(

Fördelen(om man nu kan hitta någon sådan?) är att en kasse som jag fick med någon beställning för många år sedan har blivit broderad med stjälkstygn och plattsömn. Man får inte titta för noga på stygnen för jag är inte alls duktig på att brodera sådana stygn utan håller mig helst till mina korsstygn.


Synålen med ögon, mun och tråd

Latmansmat blev det för gubben hämtade det på pizzerian ett tag efter han slutat jobba. Sallad till gubben och mig, pizza till Älva.

Efter maten så satte sig gubben på grävaren och putade stenar och annat till en stor hög på baksidan vår. Klockan blev bra mycket innan han gav sig.

Älva satt vid datorn och jag satt ute och broderade och lyssnade på en ljudbok.

Det är en fin dag även idag och jag var först uppe av alla och satte mig med ljudboken och fortsatte brodera på kassen.

Efter frukosten så satte sig gubben på gräsklipparen och klippte gräsmattan och jag blev klar med kassen.

I eftermiddag ska vi åka iväg till den största staden i vårt län och titta på en (förhoppningsvis) massa fina, gamla bilar.

HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!



3 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen en skön dag idag! Och om en stund åker jag iväg och blir bjuden på middag, lax tror jag visst det skulle bli...

    SvaraRadera
  2. Ett läckert motiv!!
    Trevlig helg!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Kanske tur att det blev fel med garnet, så att du fick till kassen för den blev jättefin.

    SvaraRadera