tisdag 5 juli 2011

Nu har min

andra semesterdag gått och det har varit ganska grått väder idag också. Solen tittade fram en liten stund på kvällskvisten.
Igårkväll när jag lagt mig kom det lite regn, men för övrigt ingenting.
Tvättat lite har jag gjort och sen virkade jag på en mormorsruta. Vad jag ska använda dem till har jag inte bestämt än.
Virkar dem med dubbelt bomullsgarn, 1 ruta är hittills mörkblå och grå, 1 ljusblå och rosa och den jag håller på med blir mörkblå och rosa.
Lite lat är jag för jag vet att mormorsrutor ha minst 3 färger, men jag orkar i nuläget inte fästa trådar.Mitt på dan var jag och Älva ute och åkte lite.
Fixade en slang till gubben och hans brorsa som sitter på nån traktor eller något sånt.
Sen åkte vi upp på stan i min arbetarkommun, hämtade pengar och gick sedan till handarbetsaffären för att köpa broderigarn.
Men tji fick jag, affären har gått i konkurs så det var bara att sätta sig i bilen och åka till grannkommunen och gå in i en av deras handarbetsaffärer och köpa garnet(den som jag gick in i tror jag ska läggas ner så egentligen borde jag köpt lite mer garn och sånt, men det är inte lätt när man inte har någon riktig plan) .
När vi ändå var där så passade vi på att köpa kattmat på burk till katterna på den där affären som säljer mycket till både lantbrukare och andra.
Hemma igen så hände det inte så mycket förrän gubben kom hem och fixade maten.
Jag tänkte ta disken direkt, men pratade med en gammal(ung) bekant på facebook istället.
Pratade lite med farsan på msn också.
Sen blev det Morden i Midsomer med den nye Barneby, han är bra han också.
Broderat blev det också.

Men jag lovar att disken blev diskad efter att programmet var slut och nu är jag slut och längtar till den sköna sängen där jag hoppas att jag kommer att sova gott.

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

OCH VI FÅR HOPPAS PÅ EN SOLIG DAG IMORGON!!!


2 kommentarer:

  1. Ja, det blir säkert sol i morgon. Det är ju sommar för sjutton!

    SvaraRadera
  2. Jag såg också den nya Barneby och jag gillade honom.
    Hoppas du får lite finväder idag.

    SvaraRadera