torsdag 7 juli 2011

Efter maten så

drog gubben iväg med det för gamla korvpaketet.
Det var inga problem att byta det och han fick pengarna tillbaka.
Han gick in i affären och fick med sig juice ut som inte fanns igår och gick till korvavdelningen. Rotade lite och hittade 1 korvpaket som var ännu äldre än det vi hade hittat igår. Han gick till charken och sa till.
Så jag och gubben har då lärt oss att hädanefter ska vi alltid kolla på datummärkningarna och inte lita på personalen i butiken.
Ska väl erkänna att maten lagade väl inte jag idag då, men jag tog reda på disken efteråt och fixade till jordgubbarna som vi käkade innan sängdags.
När gubben kom hem gick han upp till verkstan och fixade till den där traktorn och kom ner med den och började gräva där han/vi ska bygga förråd.
Flyttade kaninburen så att våra söta vänner ska komma lite närmare oss och det blev väldigt intressant för hundarna och särskilt för den svarta labben.
Broderat blev det inte gjort ikväll, men lite stolpar virkade jag iallafall.
Nu är det sängen och jag tror inte att klockan kommer att ringa klockan 6 för mig iallafall.

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

HA EN SKÖN FREDAG IMORGON!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, det där med att kolla datum är man nog lite dålig på. Min sambo som jobbar med sånt gör väl att jag litar på att det fungerar ;) Men med sommarvikarier så kanske det blir såna missar och inte är det roligt att köpa hem mat med bäst före datum som gått ut. Nej inte okej....

    SvaraRadera
  2. Jag glömmer för det mesta att kolla datum. Men det är inte ofta som detär gammalt. Det kan ju hända märks det.

    SvaraRadera