torsdag 21 juli 2011

Då har gubben och jag

firat 23-årig bröllopsdag!
Gjorde inte så mycket speciellt av dagen utan vi umgicks med varandra och Älva.
Dagen började med lite regn som sedan övergick i solsken. Inte jättevarmt, men uppehåll och skönt iallafall.
Jag tillbringade ett par timmar med att brodera på grötfatet ute på altanen.
När klockan passerat 12 så gjorde vi oss iordning och åkte iväg för att kolla en affär som säljer bl.a broderigarn.
Det var faktiskt Gunilla som hittade affären på internet. Tack Gunilla!!!
OCH jag HITTADE garnet som jag behövde och lärde mig på nytt att det finns minst 2 olika sorters märken på broderigarn. Och jag hade naturligtvis fått fel märke på mitt garn. Hade att välja mellan Ancor och DMC. Men som sagt jag har rätt garn nu.
Och när vi ändå var inne i den affären så fick vi tag i gardintyg till Älvas rum. Jag fick också tag i 2 nystan som jag ska sticka disktrasor av.
Gubben passade också på att prata om tyg till stolen han satt sönder. Blev inget tyg inköpt till det för vi måste mäta först.
Efter inköpen åkte vi iväg och köpte god glass.
Och efter detta blev det en sväng till en pizzeria där vi intog middagsmat.
Sen blev det in på affärn för att köpa lite mjölk och fil.
Och sen var vi äntligen hemma och vi tog en liten promenad.
Nu ikväll har vi tittat på en film om en liten gris vid namn Wilbur. Bra och sorglig.
Lite mer broderat blev det och nu väntar sängen på mig.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar