onsdag 8 juni 2011

Nu har det blivit

onsdag och det är nästan morgon. Fåglarna sjunger vackert ute och klockan är bara 3.40.
Det har varit lugna dagar sedan jag skrev här sist.
Jobbade ju natt mellan fredan och lördan och när jag kom hem så la jag mig ute på altanen och sov gott i ca 4 timmar.
Fick väl inte så där mycket vettigt gjort men det blev iallafall flera stygn på HelloKitty-katten. På kvällskvisten följde vi med min brorsa och hans familj och badade. Jag doppade mig inte, men gubben tog premiärdoppet.
Det var en varm och härlig dag, men när vi kom hem så blev det mulet och började blåsa väldigt kraftigt.
Söndagen var också en bra dag med vackert väder, men inte lika varmt som lördan.
Gubben var iväg och städade vårt städställe medan jag stod och vek rentvätt för fulla muggar.
Broderade en stund hann jag iallafall.

Måndag och nationaldag där min klocka ringde 5.30 för klockan 7 skulle jag vara på jobbet och det var jag också. :-)
Slutade 14 och åkte direkt till gubbens yngre bror för att fira dennes sambo som fyllde år i fredags.
Blev kvar där en stund och pratade om ditt och datt.
Måndan var också en varm dag, men jag tror gårdagen slog alla rekord i värme.
Det var klippigt hela dagen och jag har väntat på att det skulle börja åska under natten(men peppar, peppar ta i trä) det har det inte gjort än.
Gubben och jag var på ett möte direkt på morron och efter det åkte vi och köpte pelargoner till våra blomlådor.
Hem, käka några mackor och sen vänta in tiden till nästa möte.
Efter det hämta en Älva vid skolan, fara förbi biblioteket och låna lite böcker.
Hemma igen tog vi det lugnt ett tag i värmen. Gubben fixade till mat och jag gick och la mig en stund efter den.
Vid 19 väckte gubben mig och innan jag åkte till jobbet hann vi plantera blommorna vi köpte. Och det var bra jobbat av oss eftersom vi brukar skjuta upp såna saker tills det nästan är försent och blommorna har dött.
Nu sitter jag här på jobbet och gjort en del av de sysslor jag ska göra under natten, men har kvar en del att göra så jag ska stänga av den här burken och göra det för nu börjar klockan gå väldigt fort.

HA EN RIKTIGT SKÖN ONSDAG ALLIHOPA!!!


3 kommentarer:

  1. Här var det mycket blixtar och dunder igår kväll och hällregn!!!!

    SvaraRadera
  2. Vi har inte heller fått regn eller märkt av åskan, även om jag tyckte det mullrade på avstånd igårkvälls. Men jisses så varmt det är, det var över 26 grader i Visby igår.

    SvaraRadera
  3. Här har det VRÄKT ner och Åskat som tusiken ;)
    Kittyn ser jättefin ut !

    SvaraRadera