lördag 25 juni 2011

Hoppsan och så var

det midsommardagskväll.
Igår jobbade jag mellan 7 och 15 och när jag kom hem åt vi lite matjesill, färsk potatis, gräddfil och smör till potatisen. Ungarna fick grillkorv och köttbullar, de gillar ju inte "vuxenmat". ;-)
Det var ganska mulet hela dan, men framåt kvällen lyste det upp och det var skönt att sitta ute på altanen.
Men naturligtvis var regnet tvunget att komma senare.


Vad smyger Bilbo på?
Jo, kaninerna förstås. :-)
Han är väldigt nyfiken på dem.

När jag satt ute på altanen så började jag virka på mormorsrutor. Har nog alldeles för tunt garn, men har varit sugen på att prova att virka dem. Är lite lat av mig och vill inte byta garn så jag fortsatte med samma färg hela tiden. Jag har gjort rutan större än vad den ska vara. Vad jag eventuellt ska använda dem till vet jag inte. Vet inte heller om jag virkar lika hårt hela tiden. Den undre rutan är rosa och den lilla ovanpå är svart.




Mormorsrutorna

Kvällen avslutade vi med att titta på filmen "Mus i sitt eget hus". En film som har många år på nacken och som jag kom att tänka på för nån vecka sen och Älva fick låna den förra helgen när hon var bortrest. Det är en få filmer som jag minns att jag tittat på tillsammans med min mamma och som hon tyckte var riktigt rolig.

Idag fick jag sovmorgon och det var faktiskt skönt.

Förmiddan gick i sakta mak, men jag hann tvätta 2 maskiner som gubben fick hänga upp eftersom jag åkte till jobbet och jobbade mellan 12 och 20.

Var ute på en utflykt med en boende och vi blev väldigt blöta när vi skulle gå tillbaka till bilen för det kom en riktig störtskur typ åskregn.

Efter den skuren kom solen, men sen kom det en skur till med åskknallar på långt håll.

Gubben har hållit ställningarna här hemma och gett tomten och Älva mat och fika. :-)

Skjutsade hem tomten och sen vilat sig och varit sällskapligt.

Han och Älva var ner till macken och handla lite gottis och det fick följa med en film(Trassel) hem. Den satt de och tittade på när jag kom hem.

Jag hamnade framför datorn, läst bloggar och lyssnat på en ljudbok.

Ska snart leta mig mot sängen för klockan tänker ringa 5.30 för det är jobbdags för mig vid 7 igen. Kommer bara att jobba till 12 för jag har annat för mig på eftermiddan. :-)

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

HA EN SKÖN SÖNDAG IMORGON!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar