torsdag 23 juni 2011

Det var inte roligt att

vakna imorse strax efter 4 med att det regnade riktigt ordentligt. Började fundera så där nyvaken om det var åskregn.
Hann nästan inte tänka tanken innan första smällen kom.
Grabben var uppe lika fort som mig och på väg ner för att dra ur telefon och internet.
Tyvärr var vi lite långsamma för åskan tog nätanslutningen till modemet. Vi trodde att åskan tagit alltihopa så gubben satt i lång telefonkö till Telia och de ska skicka ett nytt modem.
Men så kom han på att hans mamma hade ett modem från ett annat bolag låg och som vi kunde testa.
Och när han kom hem så testade han nätanslutningen till vårt modem och nu fungerar det perfekt.
Jag försökte med vårt bärbara modem och det fungerade inte alls bra.
Regnat har det gjort hela förmiddan så alla såna där goda planer på städ och tvätt försvann någonstans ut i perferin.
När gubben titta vid 9-10 så var det ca 15 mm i mätaren.
Jag och Älva trotsade regnet iallafall och gick ut och kelade med kaninerna en sväng och efter det så färgade vi först mitt hår och sedan hennes.
Nu ska vi dra iväg och handla lite till imorgon som då är midsommarafton.
Jag ska jobba imorgon mellan 7 och 15.

5 kommentarer:

  1. Jobbigt med åska som slår sönder saker. Hos oss hade den sönder basstationen till våra bärbara telefoner, så nu har vi en gammal sladdtelefon i jacket :-(. Så bortskämd man blivit med att kunna prata var som helst i huset ;-).

    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Synd att dom inte kommit längre i utv,så allt är skyddat från åskan. Tur att det fanns ett liggnde.
    Ha en skön minsommar!

    SvaraRadera
  3. Hoppas vädret är bättre idag.
    Ha en skön midsommarafton.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åska är inte direkt något trevligt att stifta närmare bekantskap med, det är vi nog överens om : )
    Vad bra att ni fick igång uppkopplingen med hjälp av det andra modemet!
    Om du vill hjälper vi gärna till att ändra om beställningen från ett helt nytt modem, till bara en ny strömadapter. Snabbast når du oss via telefon, se länken jag skrev som min hemsida.
    Du kan även nå mig via det här formuläret: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515 men hur snabbt det går via den vägen beror lite mer på slumpen... När du svarar och när jag kollar svaret, för att vara exakt.
    Vi finns här i alla fall en knapp timma till även idag, och samma tid gäller även resten av helgen.

    Ha en fortsatt fin midsommarhelg i alla fall!

    /Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

    SvaraRadera