onsdag 18 maj 2011

Detta kommer nog

att bli ett väldigt låååångt inlägg. :-)
I lördags så kom Älva och jag iväg först till kommunen där jag jobbar och köpte hundmat till hundarna. Sen var vi till en affär och köpte hårfärg till mig.
Sen åkte vi vidare till staden där vi brukar storhandla och köpte lite andra grejer. (Jag fick ett jättefint halsband med hjärta av Älva).
Köpte lite mjölk och sånt innan vi åkte hem och lagade till lite tacos.
Efter det blev det en lugn dag och ingen dator för mig. ;-)
Det var skapligt väder hela dan(om jag kommer ihåg rätt). Söndagen kom med väldigt växlande väder och mycket nytta blev inte gjort.
Jag färgade håret med hjälp av Älva och under tiden den skulle sitta i håret tittade vi på film.
Det svarta blev klart på HelloKitty-katten, men tyvärr har jag sytt fel. Jag ser det och hoppas att ingen annan ser det.
Mat blev tillagad och uppäten och sen blev det en lång väntan tills gubben skulle komma hem. Han ringde vid 12.30 och sa att de nyss startat. Jag räknade då ut att de skulle vara hemma vid 16.30. Men inte kom det några gubbar hem då! Och inte 1 halvtimme senare utan klockan bara gick och gick och jag blev mer och mer orolig. Ville inte visa Älva det så jag gjorde mitt bästa att hålla mig lugn. Ringde till gubben och telefonsvararen gick igång och då blev jag ännu mer orolig och vågade inte ringa mer. Ville inte heller ringa min svägerska för jag hade ju öron i närheten.
Älva och jag gick ut med hundarna en sväng och då vid 18.40 ungefär kom de äntligen hem.
De hade stannat och fika hos en gammal kompis till min svåger och det hade tagit tid innan de fått något kaffe. De hade varit "tvungna" att titta på alla nya grejer han hade skaffat.
Gubben kom i stort sätt in och vände och åkte iväg och städade vårt städställe.
Medan han var borta då började det åska och sen blev det bara mer och mer. Till slut så haglade det massor. Jag och Älva satt på altanen och lyssnade på alltihopa.

Måndagen kom och jag tog sovmorgon efter Älva åkt till skolan.
Och detta blev också en dag med inte så mycket gjort, men jag fick iallafall ett par maskiner tvättade.
Jag fortsatte på HelloKitty-katten och fick det rosa sytt på rosett och halsband. Hann också börja brodera lite vitt.
Gubben kom hem från jobbet och vi käka lite mat och sen la jag mig ute på altan och sov en stund för att sen vakna till liv, ställa mig i duschen och åka till jobbet och göra mitt nattjobb.
Hade lite uppgifter att göra där så datorn kom aldrig fram.



Men lite mer vitt blev det broderat på katten på morgonsidan.
Och nu var det tisdag då.
Hem, gav hundarna mat och sen la jag mig och sov några timmar. Upp, hämta Älva, köpte mjölk, fixa lite lunch och sen var vi båda trötta så vi somna nån timme båda två. Och jag kan säga att det var skönt.
Det var inge roligt väder alls igår utan massor av regnskurar. :-(
Gjorde mig iordning och hämtade en arbetskompis och drog till vår arbetarkommun för att där vänta in andra arbetskamrater för vidare färd med buss till den stora kommunen i vårt län för Vårruset. Och vi hade en himla tur med vädret för hela tiden där var det uppehåll och det var mörka moln på himmeln när vi åkte hemåt med en arbetskompis dotter som kom för att heja på oss.
Vi gick de 5 km på ca 1 timme och det är bra gjort av oss. En av mina arbetskamrater sprang så för henne gick det lite fortare. Efter var det picknick på gräsmattan och då hade jag verkligen hoppats på en varm skön kväll, men så blev det inte. Blev ganska kall, men det gör ingenting när vi varit så duktiga.
Lite trist var de otrevliga männen som plockade ner de uppställda toaletterna när det var flera stycken som behövde kissa och de bara slet och drog i grejerna och var otrevliga i pratet. De hade kunnat lugna sig i en kvart så hade allt varit bra för alla, men icke.
Väl hemma blev det sänggång och jag somnade gott till regnet utanför.
Denna onsdag har börjat med sol och uppehåll, varmgrader men jag fryser. Vet inte varför, men jag hoppas inte att jag håller på att bli sjuk.
Lite rentvätt har jag hunnit vikt och en maskin är klar för att hängas, men då måste jag plocka ner rentvätt också.
Startat datorn har jag också gjort och kollat igenom facebook och snart ska jag ta itu med att läsa alla bloggar som skrivits sen i lördags.
Det blev visst ett ganska låååångt inlägg och jag hoppas ni orkar läsa. :-)

HA EN FORTSATT SKÖN ONSDAG!!!




3 kommentarer:

  1. Oj. Mycket händer här.... Själv slappade jag hela helgen i regnet *ler*

    SvaraRadera
  2. Nu var det mycket!! På helgerna gör jag inte mycket, det är i veckorna som jag far runt!

    SvaraRadera
  3. Undrade just varför det varit så tyst vid dig, men nu vet jag ju.

    SvaraRadera