söndag 29 maj 2011

Då har snart ännu

en Morsdag gått och jag har inte hunnit vara ner till mammas grav med några blommor.
Hade jag tänkt mig för hade jag kunnat åka ner imorse innan någon annan hade vaknat, men tyvärr tänkte jag inte så långt.
Älva och jag har varit ute på en liten shoppingrunda och gubben och tomten har hållit på ute på vedbacken.
På eftermiddan hjälpte vi gubbens äldsta brorsa och fru en sväng igen och efter det skjutsade gubben hem tomten. Han stannande sen och städade vårt städställe.
Nu är gubben och hans äldsta brorsa hos sin mor och uppvaktar henne på morsdag.
Jag har börjat elda och tömt asklådan och det var inget roligt göra. Har försökt vänta ut gubben så han skulle ta hela lådan och bära ut den för den innehöll inte bara aska utan även gamla spikar och annat skit.
Men nu är det gjort iallafall.
Det har nästan varit uppehåll hela dagen, men nu ikväll kunde inte regnet hålla sig borta utan det kom en rejäl störtskur. Solen har lyst och det har blåst och därmed inte varit varmt och skönt.
Jag behövde inte laga maten, men disken blev lämnad åt mig så den ska jag snart ta itu med.
P.S. Detta inlägg kommer troligtvis inte att visas förrän jag har fått tillbaka min dator som jag lånat ut till välgörande ändamål för gubbens dator vill inte publicera det jag skriver ;-) D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar