tisdag 3 maj 2011

Aprilväder har det

varit hela dagen idag.
Började imorse med snöflingor. Sen blev det lite uppehåll ett tag. Då kom det lite regn och några stackars snöflingor. Och sen kom det STORA snöflingor(som dasslock) och jag passade på att gå ut med lite som skulle slängas precis då.
Och mitt i alltihopa tittade solen fram och sen dröjde bara en liten stund innan regnet öste ner.
Just nu är det uppehåll och solen försöker titta fram lite grann.

Gula tulpaner med lite snö i bladet

Så jättemycket har jag inte gjort idag förutom att plockat undan påskgrejerna och dammat.

Det tråkiga är att jag kommer inte ihåg var jag lagt tavlorna jag ska ha på köksväggarna fram till jul och ändå är det bara 14 dagar sen jag plockade undan dem.

Börjar jag bli senil eller har jag för mycket att tänka på just nu?

Snart kommer gubben hem och då ska väl maten helst stå på bordet, men jag tror inte att det blir så idag.

När vi har ätit ska jag försöka lägga mig och sova en stund medan gubben får ta fram dammsugaren och fixa golven.

Det är dags för nattjobb för mig inatt.

Det har varit en lång dag än så länge, jag vaknade när gubben gick upp och sen lyssnade jag på grabben som också skulle upp tidigt idag.

Och det stod ett möte på mitt schema imorse så därför blev det ingen sovmorgon för mig.

3 kommentarer:

  1. Det gäller att minnas vad man gör. Men ibland försvinner saker utan att man har rört dom.Det är konstigt tycker jag! Men letar man nåt annat brukar dom komma fram!!

    SvaraRadera
  2. Nog är det aprilväder alltid..... JAg håller på och fryser ihjäl trots varmt te med honung....

    SvaraRadera
  3. Inser att vårat iskalla väder nog inte var så dumt ändå.

    SvaraRadera