fredag 8 april 2011

Trodde en stund

att hjärtat skulle hoppa ur kroppen och det inte skulle bli någon bowling för mig ikväll. Har haft dörren öppen så hundarna har kunnat gå som de vill(fast det blåser) och när jag tittade till dem innan jag skulle ställa mig i duschen så såg jag bara en tax som stod och njöt i blåsten. Var var de andra 2? Gick mot baksidan och upptäcker att studsmatteramen har blåst över staket och trycker ner det samt att grinden där står och blåser. Labbarna ute på vift alltså! Panik! Ringer gubben medan jag stänger in taxen och börjar fundera åt vilket håll jag ska leta. Får syn på den svarta labben och ropar på honom och han är lydig och kommer hem direkt. In med honom tillsammans med taxen, ger dem godis och så ut igen. Nu har jag iallafall en aning åt vilket håll jag ska leta den bruna. Går åt det hållet och ropar i vinden/blåsten och hoppas på att jag valt rätt håll. Och lyckan är stor när han kommer springade mot mig, kopplar honom och vi går hemåt medan jag ringer gubben igen och talar om att de är infångade båda 2. Nu är grinden stängd till den stora gräsmattan till imorgon så gubben får laga staket. Väntar på skjutsen ska komma och hämta oss(det är vår buss med chaufför:-))
Ha en riktigt trevlig fredagkväll allihopa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar