lördag 9 april 2011

Staketet fixade

gubben snabbt och enkelt så nu har hundarna gräsmattan att springa på igen. Jag och gubben åkte iväg och hämtade gamla skrivbord på ett ställe, sen hämtade vi gravlyktorna på kyrkogården, köpte mjölk på affärn, var till bensinmacken och köpte motorolja till gräsklipparen och åkte sen hem. Där fikade vi ute i solen och blåsten ett tag. Hängde tvätt och körde en maskin till som också blev upphängd. Gubben fixade mat, stuvade makaroner och köttbullar, gott. Sen vilade han middag en bra stund(han sa att jag skulle väcka honom efter en halvtimme vilket jag inte gjorde) och under tiden så diskade jag upp, tände i pannan och satt vid datorn som vanligt. Det har inte hänt mycket resten av kvällen här utan vi sitter just nu i mörker i köket, jag med datorn och gubben tittar på TV eller rättare sagt på StarTrek Vogager. Det känns som att det snart är dags för sängen och en god sömn(hoppas jag).
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

HÅLL TUMMARNA FÖR VACKERT VÄDER IMORGON OCH UTAN BLÅST!!!

3 kommentarer:

  1. Har inte kollat blåsten ännu, men solen skiner i alla fall här!

    SvaraRadera
  2. Det blåser lite men vi ska ut ändå. Hoppas att det ser mera ut än vad det är. Vad duktiga ni har varit då.

    SvaraRadera