söndag 10 april 2011

Imorse så var

det min tur att kliva upp och släppa ut hundar. Klockan var iallafall mer än vad den var igårmorse. Satte på en tvättmaskin, datorn, gjorde en kopp te och gick sen ut och satte mig i solen. Den värmde inte så mycket då, men det var iallafall skönt att sitta där. Gjorde lite nytta medan jag satt därute, fortsatte repa upp tröjan. :-)
När gubben vaknade blev det lite frukost, bära in skrivborden som vi hämtat igår och sen åkte vi iväg och städade vårt städställe.

Tussilago i vägkanten

Precis innan jag tog bilden flög en fjäril därifrån

Hemma igen så blev det en liten fikastund i solen och tröjan är nu upprepad i nystan. :-)

Gubben är uppe i sågen och byter motorolja i gräsklipparen och jag har laddat både tvättmaskin och tumlare.

Har många handarbetsidéer i huvudet så jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstans och samtidigt så skulle jag behöva städa härhemma, men det är nästan synd och sitta inne när det är så vackert ute.

Blåser gör det, men inte så mycket att det inte går att vara ute. Det är lite varma vindar också.


3 kommentarer:

  1. Har åxå sett tussilago idag!!!!

    SvaraRadera
  2. åh de är så söta, tussilagona, jag längtar att få se dem här också snart!

    SvaraRadera