torsdag 24 mars 2011

Som sagt så är

min randiga halsduk klar till Sticka för livet.
Den mäter 112,5 cm och nu ska bara trådarna fästas så är den helt klar.
Sen ska den packas på något sätt och skickas iväg till Sticka för livet(måste först ta reda på en adress). Och ev. följer 2 andra halsdukar med som jag stickat under hösten och vintern(har inte bestämt mig klart än).
Denna dag har varit segare än vanligt.
Kom hem vid 8, hundarna fick mat och gå ut och rasta sig. Jag la mig på kökssoffan här nere och fick sova till 11.15 för då ville hundarna ut.
När de varit ute så la jag mig en stund till och vaknade av att telefonen ringde 13.15.
Det var Gunilla som ville prata lite och det gjorde vi verkligen. LÄNGE blev det. :-)
Strax efter 16 ringde hon igen och frågade om jag ville gå en promenad med henne och det ville jag.
När jag kom in så stekte gubben pannkakor.
Efter maten var gubben ut i trädgården och rensade den från såna där högar som kommer fram när snön töar bort.
Jag fick då äntligen tvätten hängd som jag tvättade imorse när jag kom hem.
Nu börjar det vara dags för att leta mig mot sängen för klockan tänker ringa 5.30 imorgonbitti.
Ska jobba mellan 7 och 14 och sen är jag ledig hela helgen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar: