torsdag 17 mars 2011

Jag ger mig själv

en klapp på axeln och tycker att jag är lite duktig iallafall.
Följde med gubben imorse också och gick hem på 19 minuter. :-)
Jag var uppe ur sängen innan min klocka ringde imorse också.
Och innan vi åkte iväg så hann jag klippa ner pelargoner(jag vet att det är i senaste laget) så nu står det skott i vatten och jag hoppas innerligt att det blir något av dem.
Runt 6 minus var det nu på morgonen och solen skiner så vackert och rakt in i köket så jag ser knappt skärmen på datorn för att jag får den i ögonen.
Tänkte jag skulle ha diciplin på mig själv idag och göra annat än att bara sitta vid datorn.
Då kan ni gissa vad jag gjorde i stort sätt hela dan igår.
Satt vid datorn och läste, spelade och ingen nytta alls.
Satt ute en stund med halsduken som jag stickar för Sticka för livet.
När gubben kom hem gick han ut och sågade till några lister och sen plockade han med gräsklipparmotorn.
Jag fixade till maten(för en gångs skull) och det blev ätbart även då.
Idag skulle jag behöva städa, vika tvätt och sitta ute i solen och sticka.
Men jag har iallafall startat diskmaskinen och ska äta lite frukost och sen sätta igång...

2 kommentarer: