måndag 28 mars 2011

Denna måndag har nu

försvunnit och blivit historia. Efter måstet idag så åkte vi till en biltillbehörsaffär(där det finns mer andra grejer än till bilar) för att köpa en grej till gubbens äldre bror. Tyvärr fanns inte grejen, men gubben hitta något annat som han behövde. Och som inte är till någon bil. På hemvägen stannade vi till vid blomaffärn i vår hemkommun och köpte 2 gröna ytterkrukor, 2 murgrönor, 5 penséer och 1 liten påskliljekruka. Penséerna ska jag sätta vid vår grind och ytterkrukor med blommor har hamnat i vårt nyrenoverade rum. Hemma mötte vi grabben på väg bort igen och när han kommer hem vet nog bara han. :-) Skulle ju ta oss/mig i kragen och göra lite nytta, men efter maten hamnade vi vid köksbordet med datorer och TV. När jag hade tröttnat på datorn tog jag fram mitt lilla slavgöra: repa upp 1 100 år gammal, ej färdig stickad tröja i luddigt garn. (Okej, den är inte 100 år, men den har legat länge) Kan säga att det är inget roligt arbete. Det stycket som inte var färdigstickat har jag repat upp och jag har börjat på det som var färdigstickat. Och där hittar jag inte början, suck. Jag har ett antal trådar och drar i och hittar ingen början. Gubben bara skratta åt mig och tyckte jag skulle lägga undan den till 1 annan dag och det är ju dags att lägga sig nu så det är bara att lyda. Imorgon är det arbetsdag och jag börjar 12 och slutar 21. Gubben gör sina vanliga timmar mellan 7 och 16. Hoppas på vackert väder imorgon också för det behövs känner jag, men jag vill inte ha någon blåst.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
P.S. Om man ska försöka sticka en sjal med enkelt mönster ska man använda rundsticka då? D.S.

3 kommentarer:

  1. stickar alltid på rundsticka....om det inte är strumpor eller vantar...är mycke snällare mot axlar och nacke :)

    SvaraRadera
  2. Det är kul att sticka, men VAD skulle jag sticka....?

    SvaraRadera
  3. Luddiga saker är inte roliga att repa upp... Du får ta lite i taget!

    SvaraRadera