lördag 12 mars 2011

Då är denna lördag

också snart slut och denna dag gick väldigt fort.
Vaknade vid 8.30, duschade, käkade frukost och sen tog jag stickningen och satte mig ute vid ytterdörren och stickade i ca 2 timmar.
Fick inte sitta kvar längre för jobbet ropade på mig. Jag började 12 och slutade 20.
Gubben yngre brorsa kom hit för att låna bussen av oss och blev då bjuden på kaffe av gubben. Och efter en liten stund som kom den äldre brorsan och även han fick en kopp.
När jag for iväg mot jobbet så åkte gubben ut i skogen och hämtade hem de sista lassen ved.
Gubben bad grabben att bära in veden som vi hade kvar efter borivningen och han var jätteduktig och bar in alltihopa.
Sen åkte han ner och köpte mat till gubben och sig själv.
Det är strax dags för mig att gå mot sängen för imorgon ringer klockan 5.30. Arbetat kallar på mig till 7 och hemåt får jag gå 16.
Hoppas att vädret är lika vackert som det har varit idag.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer: