söndag 27 februari 2011

Vart tog lördan vägen?

Ja, den försvann i ett flygande fläng kändes det som. :-)
Gubben och en tomte försvann ut i skogen på förmiddan och fick hem ett lass ved till vedbacken.
När de väl var hemma så tog vi en tur till affärn och handlade lite till maten som vi skulle ha på kvällen.
Hem, började skära grönsaker i små bitar. Vi bjöd alltså på tacos när min farsa, brorsa med familj kom.
Innan maten så dök en annan tomte(han som flyttat till eget) och hälsade på(stannade över natten).
Av brorsan, hans sambo och dotter fick jag och gubben varsitt fint halsband med text runt om och en sten i mitten. Gubbens sten var svart och min var vit. (Ska ta bild på dem nån dag)
Det var min brorsdotter som valt smyckena till sin faster och farbror. :-)
Kvällen före fick jag ju också lite presenter: av gubbens äldre brorsa med fru fick jag en jättefin skjorta, av den yngre brorsan med familj fick jag ett presentkort(så nu kan jag åka och köpa nya byxor:-)) och av Gunilla med sambo fick jag ett fint troll+Triss-lotter(lovat att de ska få en del av kakan om det blir mycket i vinst, hitintills är det bara 25 kr).
Gunilla påstår att trollet liknar mig för hon såg
mig häromdagen innan jag duschat :-)
Efter maten så skjutsade gubben hem den första tomten och när han kom tillbaka hem så åt vi jättegod tårta. Den var jättefin och det var synd att jag inte tänkte på att ta kort på den innan vi började äta.
Idag har gubben burit in mer ved så vi ska kunna elda för fullt igen.
Tomten(som sov över) håller på och bli galen över en bärbar dator som inte vill fungera.
Jag har suttit och hållit på med mina spel på Facebook ända tills gubben och jag åkte iväg och städade vårt ställe.
Nu står maten på spisen och det luktar gott av kycklingkrydda(gubben lagar maten som vanligt:-)) .
Har tankar på att försöka göra något mer än bara sitta vid datorn idag såsom att få fram 1 handarbete av något slag.
Imorgon har jag långdag, börjar 7 och slutar 20, men jag har några timmars rast däremellan.
Hade hoppats på sol även idag, men den lyser med sin frånvaro. Det är ca -1 grad ute.

3 kommentarer:

  1. Jag undrar detsamma, vart tog helgen vägen? Men det verkar ju faktiskt som om du hade fullt upp igår?

    SvaraRadera
  2. Då gör du snart kväll.... Här har det inte blivit nått gjort.... Jag hade stora planer igår.... Men jag är väl som Jönsson *ler*

    SvaraRadera
  3. Men oj så mycket som hänt hos dig, presenter och god mat och det ena med det andra, väl använd tid, verkar det som!

    SvaraRadera