tisdag 15 februari 2011

Vaknade och

tittade ut: det snöar!
Inte jättemycket, men det kommer ner flingor.
Och just nu är det -11,2 grader ute och ca +16 grader inne.
Jag har börjat elda och ska nu försöka komma ihåg att gå och mata pannan med mer mat innan det hinner brinna ut.
Startat en tvättmaskin har jag också gjort och det kändes som om det bara var gubbens grå strumpor i den. Han har många par av samma sort. :-)
Ska stoppa i mig lite frukost och hoppas att det räcker med det en bra stund.
Jag vet inte vad det var med mig igår för jag var hungrig/sugen hela tiden. Jag åt en matlåda när jag kom hem, åt mat när gubben kom hem, käka upp chokladpudding och grädde och ändå kände jag mig inte nöjd utan ville bara ha mer.
I eftermiddag är det dags för stickcafé på facebook och innan dess ska jag försöka ha diciplin att göra annat innan som måste göras när man har ett hus.

3 kommentarer:

  1. Men vissa dagar är bara så där. Jag hade en nalldag igår också och det är ovanligt numer tycker jag, kanske jag börjar bli bättre.
    Jobba på nu så du kan sitta i eftermiddag.

    SvaraRadera
  2. Åh, det är hemskt när det är så där kallt inne, det käns som om man fryser fast i stolen när man sitter.Vi hade så där förrut men när vi skaffade oss pelletsbrännare så håller den jämn värme hela tiden.

    SvaraRadera
  3. Här hade vi -24 i morse men nu är det bara -15. En del dagar är man hungrigare än annars.

    SvaraRadera