fredag 4 februari 2011

Sitter här som

vanligt och försöker komma igång och göra någonting mer än att leka med datorn.
Det var inte kul att slå upp ögonen imorse för det var grått och snöade ute. Blåser gör det också.
Och halt som sjutton under snön som kommit.
Om några timmar ska jag vara riktigt pigg och alert för då är det jobb som gäller. 14-21 idag, 12-19 imorgon och 7-16 på söndag, men då hoppas jag att jag kan ta ut några timmar för jag skulle vilja vara kyrklig för en gångs skull.
Det har börjat en ny kyrkoherde i vår kyrka och det är en gammal bekant till mig och gubben som vi inte träffat på flera år. Eller om jag säger så här så är han bekant med en bekant till oss och vi har träffat honom några gånger. Krångligt, men så är det.
Vad som är tråkigt med att åka och jobba idag är att gubben slutar 13 idag, hade ju varit roligt att vara ledig samtidigt som honom. Nästa vecka när han jobbar långfredag så ska jag jobba natt. :-)
Jaja, det blir sådär ibland. Men han får mycket mer gjort än mig när han är ensam hemma. Konstigt, men så är det.
Göra något var det...

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en lagom lugn jobbarhelg. Och ta det försiktigt när du är ute på det hala!

    SvaraRadera
  2. Du får köra försiktigt till jobbet sen.
    Tänk nu kommer det lite solstrimmor genom molnen, men det blåser ännu. Men det blir så mycket ljusare här inne direkt.

    SvaraRadera