onsdag 2 februari 2011

Kan inte påstå att det

att det blev mycket gjort igår.
Men jag var en sväng till Gunilla och fixa iväg ett brev åt henne, så en liten promenad tog jag iallafall.
Sen var jag ju tvungen att ha något att äta(skulle ju äta själv, tråkigt) och det jag lagade gick ner i magen iallafall, men mycket mer var det inte. Stackare som måste äta min mat ibland.
Efter den "äckliga"(tycker inte om när nån säger att mat är äcklig, men har man lagat den själv måste man väl få säga så?) maten så var det dags för att försöka vila. Och det var inte lätt tillsammans med 3 hundar som längtade efter gubben som aldrig kom hem.
Vet inte, men jag kanske sov 1 halvtimme eller så.
Upp i duschen och sen kom ju gubben äntligen hem så vi fick prata med varandra i 1 halvtimme.
Natten flöt på i ett lugnt tempo och jag fick aldrig fram datorn i natt. Förresten så var jag klar med alla måsten redan vid 4 och det brukar jag aldrig vara. (Var det för att datorn inte kom fram?)
Väl hemma imorse så fick hundarna mat och gå ut och kissa och sen gick vi upp och la oss.
Vaknade till vid 10, men lyckades somna om och sov till 13.30.
Och jag vaknade till en sol som sken så vackert så det blev en tekopp ute i solen en stund. :-)
Nu ska jag kliva upp i duschen så jag är klar när gubben kommer hem så vi kan åka iväg och köpa en rulle tapet till. Det räckte inte riktigt till.
Maten tänker jag inte befatta mig med idag av förklariga skäl. ;-)

Tapeten som vi hade i rummet som blir omtapetserat nu
"Prickarna" är oranga och bakrunden vit.
Den nya tapeten har en härlig grönfärg, men den ville inte fastna i min mobilkamera så ni får tänka er den.
Nej, duschen nästa...
P.S. Jag fick lite stickat på min lila halsduk inatt och det var riktigt trevligt, måste träna ordentligt så jag fixar och sticka en bebiströja. D.S.

2 kommentarer:

  1. Här lyser bara solen med sin frånvaro, grått och mulet hela dan..

    SvaraRadera
  2. Här har det varit underbart väder igen, är det för att jag sitter här jag sitter kanske.
    Hoppas du får lite god mat i kväll då, för äta bör man du vet.

    SvaraRadera