lördag 19 februari 2011

Det är inte bara

kallt ute utan även inne hos oss.
Natten gick bra och 10,5 timme är inte så lång tid som man tror för ibland går det alldeles för fort.;-)
När jag kom hem så var gubben uppe för hundarna hade väckt honom redan vid 7, men han hade inte brytt sig om dem och då somnade allihopa om.
När jag sovit det jag skulle och ätit lite frukost vid 13 så åkte vi iväg till den stora staden som vi inte åker till så ofta.
Där var vi in och tittade lite på mobiltelefoner för skojs skull och sen gick vi in på Ö&B för jag hade sett reklam på babykläder som var billigt och som jag tänkt att vi skulle köpa och ge bort. Och vi hittade några stycken som bebisen ska få snarast.
Åkte sen till Maxi bara för skojs skull och därifrån kom vi ut med ett par joggingbyxor och en flecetröja till mig. :-)
Jag skulle inget ha just nu, men joggingbyxor behöver/behövde jag så det var inget onödigt köp.
Vi hade hundarna med oss och när vi skulle parkera vid Maxi så körde gubben upp bredvid en annan bil precis som man gör när man parkerar.
MEN vilket liv det blev på våra hundar för i bilen bredvid satt det en hund med sin matte. Och hon såg nästan skrämd ut.
Både gubben och jag började skratta och gubben backade ut och parkerade på en annan plats. Gick ju inte att lämna dem precis där för då hade de väl vält bilen till slut.
Det tokiga som vi tycker är att den andra hunden satt i baksätet och det är inget säkert ställe för djuren.
Sen på vägen hem så fick jag syn på ett vildsvin med kulting så nu har jag också sett vildsvin i verkligheten.
Gubben såg ju ett helt gäng i somras när jag jobbade.
Och eftersom vi tog oss en utflykt så är det svinkallt inne. +15 grader inne och -19 grader ute just nu. Vi eldar för fulla muggar och ska ta med oss datorer, hundar och gå upp på övervåningen för där är det nog varmare(hoppas jag).

2 kommentarer:

  1. Fy så kallt. Hoppas ni fått upp värmen. Jag har också varit på Maxi idag. Sen fick jag sitta i bilen nere vid havet medans gubben o Ines gick en promenad. Det var härligt väder och så hade jag lite att läsa i medans de gick. Men sen har jag varit så frusen efter det.
    Jag kör inlästa böcker också, väldigt behagligt när man är ensam så man får lite liv runt sig och så kan man ju göra lite annat också som du skrev.

    SvaraRadera
  2. Kallt inomhus är inget för mig därför är jag påpälsad!

    SvaraRadera