lördag 15 januari 2011

Tur att man har snäll

släkt.
Vi skulle ju vara hos grannen och fira gubben och den äldsta brorsans(på gubbens sida) fru, men vi fick ju ställa in vårt besök eftersom det kom en objuden gäst hem till oss(kräksjukan).
Jag har ju naturligtvis inte fixat någon present åt gubben(lite dåligt med pengar), men tänkte åka ner och fixa tulpaner till honom iallafall.
Kunde ju inte det så jag ringde till hans yngre brorsa och sambon där svarade och de fixade lite blommor till gubben.
Han fick sin present också, på behörigt avstånd från ytterdörren. :-)
Från klockan 16 har jag fått behålla det jag druckit(åt 3 mjuka godisbitar också) och det är bara skönt.
Men jag har hittat de där musklerna i magen som man inte använder så ofta.
Nu har jag städat efter mig och kokat blåbärssoppa som jag vill ska bli kall/ljummen NU.
Jag har suttit uppe mest hela tiden för ligga ner var inte så trevligt för mig.
Gubben har(peppar,peppar ta i trä) inte känt någonting än och han har varit ut till vår koja och plockat lite grann.
Sen har han hållit mig sällskap vid köksbordet och med sin dator.

3 kommentarer:

  1. Tur det kunde hjälpa dig med blommorna så han fick nått på sin egna dag. Hoppas verkligen han slipper eländet men vis av erfarenhet säger att han säkert ligger snart. Men jag håller tummarna att han slipper och att du piggar på dig snabbt nu.

    SvaraRadera
  2. det är banne mig den värsta sjukan jag vet, hoppas den inte smittar via datorn

    SvaraRadera
  3. Inte roligt med magsjuka inte. Än och då har vi klarat oss denna vinter. Skönt att du är bättre.

    SvaraRadera