torsdag 6 januari 2011

Trötta, mätta och

nöjda är vi efter att ha ätit jättegod lasange tillsammans med trevligt folk. Det trevliga sällskapet var gubbens bröder med familjer och maten har tomten lagat till och det som blev kvar av två plåtar är detta. Fast det kommer nog att försvinna lite till eftersom grabben kom hem och han är nog lite hungrig han också.
Och har vi inte vetat hur snö ser ut förut så har det kommit mycket snö inatt och idag. :-)
Gubbens brorsa tog inte fram traktorn förrän nu ikväll och plogade för under dagen har det inte varit någon idé.
Gubben har varit ute och skottat lite grann, medan tomten och jag tog fram våra datorer. Vi har inte haft tid med dem tidigare pga matlagning, städning och gäster.
Nu sitter vi alla 3 vid köksbordet och bara är.
Jag spanar också in Torsdagscafét på facebook. Jag beundrar alla som är så duktiga och snabba och gör så mycket fint.
Igår fick jag en handarbetskatalog och idag har jag plockat bort plasten från den, men inte bläddrad i den än.
Finns mycket vackert där i och jag ska njuta av alla bilder för köpa ska jag inte göra för jag har mycket här hemma som jag ska göra först.
Har mina funderingar att leta fram mina arbeten, lägga ut dem här på bloggen och på så sätt få mig att göra alla färdiga.
Vad tror ni om det?
Jag vet att det finns de som har lagt ut UFO:n som de ska ta itu med under en vecka, men jag tror nog att jag behöver lite mer tid än det.
Nu ska jag titta till caféet, mina farmer och citys och min halsduk med hjärtan, men känns lite jobbigt för jag måste repa upp lite grann innan jag kan fortsätta framåt.

1 kommentar:

  1. Tack!
    Jodå, det där med UFOna gjorde nytta. Har man en gång bestämt sig så blir det gjort..
    Nog har det snöat så det räcker..tur det finns traktorer och män som gillar att köra dem :D

    SvaraRadera