måndag 3 januari 2011

Det har varit en

lång, jobbig dag idag igen.
Väl hemma så hade gubben maten klar(han är ledig denna vecka) och det var jättegott att få mat i magen.
Efter maten somna jag ett tag och det var skönt för huvudvärken gick över.
De har varit här och lagat tvättmaskinen och gubben har tvättat lite grann och imorgon ska maskinen få gå så den glöder. :-)
I flera år har vi fått en almanacka av en kär bekant. Det är en gammaldags almanacka där man klistrar upp bilder för varje månad. Jag tror att det är scoterna som säljer den. På ett av lapparna där anvisningarna står finns en vers som jag tänker dela med mig nu:
Januari börjar året
februari kommer näst.
Mars, april ha knopp i håret.
Maj och juni blommar mest.
Juli, augusti och september
sköna, ljuvliga framgå,
men oktober och november
och december äro grå.
Imorgonbitti tänker jag sova tills jag vaknar och nåde den som väcker mig före 8.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar