tisdag 7 december 2010

Vakar in nästa dygn

här på jobbet.
Lugnt och stilla är det, hör tvättmaskin och torkskåp och TV:n.
Det står en rullstol och hånar mig lite, men jag ska snart ta och göra rent den. Och så var det en uppgift till inatt som jag inte får glömma: faxa ett papper.
Stickat några varv har jag gjort på min halsduk med hjärtan och jag hoppas att jag kommer att göra några fler, men risken är nog liten.
Höll på komma jätteförsent till jobbet för jag lyckades låsa in nycklarna till bussen i bussen. Jag låste upp som vanligt, stoppade in mina väskor, la nycklarna på sätet, stängde dörren för att dra ut motorvärmaren. DÅ låser sig dörrarna! Det var bara in i igen och be till de högre makterna att reservnyckeln skulle fungera som den ska och det gjorde den tack och lov.
Jag har bråttom hem imorgonbitti för gubben behöver bussen så han kommer till sin fackkurs som börjar 8.30.
GOD NATT OCH SOV GOTT ALLA NI SOM FÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar