tisdag 28 december 2010

Sov som en stock

imorse när gubben klev upp och vaknade av att jag hade taxen på fel sida om mig precis innan gubben kom upp och sa hej då.
Taxen hade följt med labbarna ut direkt på egen fri vilja och det är inte så ofta det händer.
Jag vakna och klev upp 8.15 och gick då ut med sopor och hämtade in tidningen.
Sen hände det inte så värst mycket, men jag tog mig i kragen och for iväg till en grannkommun för att handla kattmat åt våra söta katter(upptäckte att burkmaten var slut igårkväll). Köpte en säck med kattmat också för det vi brukar köpa till dem tog slut innan jul. Köpte en liten påse med kattmat på affären där vi handlar och av deras märke. Vi tror inte katterna gillar det värst mycket för det går inte åt så mycket av det och så luktar det illa.
Det blev fågelfrö hemköpt också, har tyvärr inte haft råd att mata dem förrän nu, men det är bättre att vänta än att börja mata dem och sen sluta.
Jag hade en himla tur när jag åkte till grannkommunen för strax efter att jag passerat en mindre byskylt så hade en bil fått sladd och åkt in i räcket. Personerna i bilen klarade sig oskadda, men var naturligtvis chockade(läste om olyckan i en nätverkstidning). När jag åkte tillbaka hem så åkte jag förbi olycksplatsen och såg både bil, polis, ambulans och brandbil.
Förstår nästan varför det händer olyckor för folk har för bråttom och det är faktiskt halt på våra vägar. Imorse var det en bil som var av i en korsning mellan en europaväg och en riksväg. Och i söndagsmorse när jag åkte till jobbet stod det en bil i diket med fronten mot vägen och den står tyvärr kvar där än.
Ska strax börja göra en potatisgratäng av potatis som blev över från helgen(hoppas den inte är förstörd) och hålla koll på vad som händer på Online Stickcafé på facebook. Ska förhoppningsvis få något gjort antingen med nål och tråd eller stickor och garn också.
I några dagar har det inte varit så där jättekallt, men idag ligger termometern runt 8 minus.

1 kommentar:

  1. Hu, det är det som är så jobbigt med den här halkan. Claudia tog bilen in till stan idag och ja, jag var orolig. Men det går ju inte att förbjuda nu när hon äntligen fått sitt körkort och så måste hon ju få träna på att köra ensam. Men det var skönt när hon kom hem igen.

    SvaraRadera