söndag 12 december 2010

Jag har hittat

de jag efterlyste och det var en och samma person. :-)
Det är ett gäng som kallar sig Hamrånge slödjare och gör mycket vackra saker med vävstolar, jeans och annat.
Till sin julmarknad har de stöpt fina ljus.
En gång för många, många år sedan stöpte jag också ljus och tyckte det var kul, men tyvärr har det inte blivit av nån mer gång.
Idag har vi varit till den stora staden där vi handlar för att tomten skulle handla lite till sitt första egna hem. Och han kom hem med det han hade tänkt sig(+lite annat onödigt som han kan stoppa i sig).
Gunilla höll också sällskap.
Väl hemma så har det inte hänt särskilt mycket.
Okej, gubben och tomten var iväg och städa vårt ställe och jag började elda igen.
Sen när de kom hem har vi suttit vid köksbordet och umgåtts med varandra och med våra datorer.
Fick ett ryck och klippte klorna på hundarna och då passade gubben också på att frisera taxens tassar lite grann för hans hår växer väldigt även på tassarna och det blir besvärligt för honom om det blir kramsnö.
Om nån timme är det dags för sängen för imorgonbitti är det en sån där morgon då klockan ringer redan 5.30. :-)
Jag får tomten med mig imorgon också för han orkar inte gå till sitt jobb utan passar på att få skjuts med mig. Men han får gå upp mycket tidigare istället. :_)
Idag har det varit en kall fin vinterdag och solen har lyst över oss.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN BRA BÖRJAN PÅ NÄSTA VECKA!!!

2 kommentarer:

  1. Lite kloklipp blev det här också och så klippte Claudia av en bra bit på längden på öronenhåren på Ines, nu ser hon riktigt valpig ut.

    SvaraRadera
  2. Tack för dom snälla saker du skrev om oss.

    SvaraRadera