söndag 26 december 2010

Jag blev inte

sådär jätteledsen när jag hade betalt räkningarna denna månad som jag blev förra. Vi klarar oss bättre denna månad, men det blir inget överflöd för det.
Det blev lite mat och sen blev det ca 1 timmes vila innan jag tog itu med räkningarna.
Gubben hade hämtat in lite ved innan jag kom hem idag och sen hade han också vilat lite tillsammans med hundarna. :-)
Resten av dagen har vi tillbringat i varandras sällskap med varsin dator och TV:n på. Vi är nog lite bortskämda, men det är bara vi 2 hemma så vi kan göra vad vi vill.
Imorgon ska vi följa tomten som har flyttat till eget till ett stort möbelvaruhus där han ska göra lite inköp. Han ska också få kombinerad julklapp/födelsedagspresent av oss eftersom han i dagarna fyller 20 år.
2-kilosgodiskorgen har vi snart tömt gubben och jag. Tyvärr har vi mer godis kvar, men vi proppar i oss nu så stillar sig suget snart. Och det går mot ljusare tider och då får jag/vi skärpa oss och börja röra på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar