torsdag 9 december 2010

Idag har jag inte

vaknat än tror jag för jag är så trött så.
Klev upp före 8 för jag var tvungen att följa med gubben ner till hemkommunen och hans fackkurs om jag skulle/ska ha en bil att åka med till mitt jobb.
Gubben ska lifta med sin bror i eftermiddag så han kommer hem.
Gubben eldade i morse och jag har inte behövt elda något mer för det är faktiskt varmt här hemma nu.
Jag har kört en tvättmaskin med kläder som jag hängt upp och nästa med handdukar är snart klar, men det får gubben köra i torktumlaren när han kommer hem.
Tagit reda på rena, torra kläder och handdukar.
Chockar kroppen just nu och äter lite lunch vilket jag tyvärr inte brukar göra.
Imorgon kommer att bli en lång dag då jag börjar klockan 7 och slutar 11.
Då ska jag ut med mina arbetskamrater och äta lite julmat(fattar ni att det snart är jul, jag fattar det inte).
Sen när jag kommer hem ska jag invänta gubben och vara klar att åka mot hemkommunen för vidare färd mot en revy. Bussen som tar oss dit avgår 17.15 så det blir snabba ryck att hinna.
Nu kommer jag till det besvärliga: Vad ska jag ha på mig?
Jag har svarta, ganska nya byxor, men dem kan jag inte ha för jag har inga skor som passar till dem just nu. De skor/stövlar som passar tappade jag nämligen sulorna på för ett tag sen och har naturligtvis inte fixat det.
Upptill vet jag vad jag ska ha och det passar till jeansen, men det blir ganska tomt i halsen.
Jaja, jag får lösa det imorgon med fula ord och tankar.
Ska strax hoppa in i duschen och åka och tjänstgöra mellan 15 och 20.
Just nu är det -7 grader ute och det är grått. Inte genomgrått, men ändå. Det har inte tittat fram någon sol idag.
HA EN FORTSATT TREVLIG DAG!!!

1 kommentar:

  1. Ibland undrar jag vart allt nytt jag köper tar vägen? Kanske är det så att jag handlar sällan och lite?

    SvaraRadera