lördag 18 december 2010

Härligt välkomnade

jag fick när jag kom hem idag. Jag var tvungen att gå och lägga mig på sängen så att jag skulle kunna kela med alla 3 samtidigt. De är ju inte så små att jag kan ha dem i knäet samtidigt.
Jag blev riktigt tvättad också. :-)
Det är den bruna labben närmast, den svarta innerst och uppe vid mitt huvud ligger taxen.
Det har varit en bra dag på jobbet idag förutom att jag försökte leka avloppsrörsrensare och det gick inte så bra. Vattnet rann inte fortare bort fast jag rensade avloppet. Får ringa bostadsbolaget på måndag.
Det är inget roligt väder idag. Blåser och det har kommit ner snö också.
Vägen mellan hemkommunen och min arbetarkommun består mest av åkermark och vad finns det inte på åkermark?
Jo, träd.
I och med det inte finns några träd så blåser det ganska duktigt där och snön driver över vägen. Vägren finns inte vid dessa tillfällen och plogbilen får köra ganska ofta.
Hamnade framför datorn när jag kom hem och där satt redan tomten och gubben.
Gubben har hållit tvättmaskinen igång med tvätt av sängkläder och lite annat.
Ska slita mig en liten stund från datorn och poppa lite popcorn.

2 kommentarer:

  1. Ja tänk dom blir alltid glada när man kommer hem hundarna! Nu ska jag gå och klappa på mina lite...

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt, för det spelar ingen roll vad man gjort, hur länge man varit borta så är de så glada när man kommer hem. MYsigt.

    SvaraRadera