lördag 25 december 2010

God fortsättning på julhelgen!

När jag kom hem igårmorse möttes jag av en trött gubbe som istället för ha skalat potatis, fixat skinkan och klätt granen hade tittat på TV och nu hade bråttom för att hinna allt detta på förmiddan.(Inte bra att han tagit efter mig med att skjuta på saker istället för att göra det på en gång.)
För mig fanns faktiskt ingenting än sängen som hägrade för jag var så jättetrött när jag åkte hem så det var riktigt otäckt.
Ca 3 timmar fick jag sova och det var skönt.
Det blev duschen direkt och sen ner och hjälpa till med det sista som att lägga maten på fat innan våra gäster skulle komma.
Det var farsan min, min brorsa, hans sambo, dotter och hans svärmorsa.
De hade också med sig en del av maten vi skulle äta.
Vi åt så våra magar stod i 4 hörn och vi lyckades faktiskt äta i lugn takt allihopa.
Efter några timmars vila och TV-tittade blev det dags att dela ut julklapparna.
Den som fick mest julklappar var naturligtvis min brorsdotter. :-)
Gubben och jag och brorsan och hans sambo bytte julklappar. De fick en ljuslykte grej i form av en gren att sätta på väggen med batteridrivna värmeljus.
Vi fick en jättefin ljuslykta och en ännu finare tomte med långa ben(bild kommer).
Men jag tror jag vet någon som fick den bästa julklappen och det var min farsa.
Han fick en dvd-spelare av brorsan med familj+svärmorsa och han tittade på den länge, länge och sen kom glädjetårar. Har nog aldrig sett honom så glad för något han fått.
Hans dvd gick sönder för ett tag och han har pratat om det ett tag. Han har tyvärr lite svårt att ta sig iväg och handla själv.
Han fick en julklapp av gubben och mig också förstås, en tröja.
Efter julklappsutdelning käka vi lite risgrynsgröt och sen började våra gäster droppa av för hemgång till sina kära hundar som de tyvärr inte kan ta med sig till oss.
Det blev lite mer julklappsöppning för mig och gubben då vi öppnande julklapparna vi fått från gubbens familj. Fina julklappar var det i paketen och spelas Yatzi ska det göras med STORA tärningar.
Juldagsmorgonen har vi börjat med att slöa, slöa och åter slöat.
Gubben la sig och sov en stund till efter frukost och jag plockade fram datorn som jag inte har rört sen jag stängde av den på jobbet igårmorse.
Det enda nyttiga som blivit gjort än så länge idag är eldat i pannan.
Det är inte lika kallt som det varit i flera dagar, nu är det runt 7 minus ute och igår var det inte mycket kallare.
Ska försöka göra lite mer nyttigt innan jag fortsätter här framför datorn. :-)

5 kommentarer:

  1. God fortsättning på din jul, en riktig slödag efter julaftonen är man väl värd

    SvaraRadera
  2. God fortsättning, hoppat att ni hinner vila er i form under helgen!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning och njut nu av ledigheten den lilla tid du har.

    SvaraRadera
  4. God fortsättning önskar även jag! Ha en riktigt skön och lat ledighet (när du väl får den).

    SvaraRadera