lördag 11 december 2010

Från torsdag till

lördag.
Vart tog fredagen vägen?
Jo, den försvann i ett nafs. :-)
Dagen började med samåkning för mig och gubben till hans jobb först och sen jag till mitt.
Jag jobbade mellan 7 och 11 och sen åkte jag och mina arbetskamrater och åt god julmat.
Hemma vid 14-snåret nån gång tror jag att jag var och då var det bara att börja ladda för kvällens roligheter.
Gubben kom hem vid 15-tiden och då var det till att börja göra oss i ordning för vi skulle bli upphämtade 16.45 för transport till hemkommunen.
Där klev vi på en buss som tog hos till en revy till en stad med en bro.
Det åts god mat och bjöds på Hjalmar on Broadway.
Jättegott och jätteroligt.
Sen var det transport hemåt i natten och det var skönt att komma hem.
Hemma hade vi vår tomte som hundvakt(han kom strax efter att vi åkt iväg).
Efter lite prat så blev det sänggång och jag har inte sovit så skönt på bra länge. Sov i ett sträck och hörde inte att grabben kom hem vid 4-tiden imorse.
Måste passa på att tacka Gunilla för att hon förbarmade sig över våra hundar igårmorse när vi jobbade.
Tack även tomten som kom hit till oss och tog hand om den till kvällen.
Just nu står det lite(mycket) städning på schemat.

1 kommentar: