torsdag 23 december 2010

Försökte ta

en riktigt lång sovmorgon, men jag lyckades inte riktigt med det utan vaknade vid 8.30.
Ställde mig i duschen direkt och sen ner och käka frukost.
Har varit till byn och kanske handlat det sista inför julen och hämtat ut min ring som varit på lagning och lämnat in en annan som måste göras lite större.
Känns faktiskt bra att ha ring på höger handen igen, saknat det.
Nu ska jag läsa tidningen och sen ska jag försöka motionera dammsugaren och plocka lite så inte gubben min står med alltihopa sen när jag drar till jobbet och jobbar inatt.
Jag jobbar inom särskilda omsorgen på ett gruppboende och har 4-5 nätter på 6 veckor. Schemat bestämmer jag och mina arbetskamrater tillsammans.
Tidningen och städa var det :-)

1 kommentar:

  1. Jag beundrar alla som orkar jobba natt. Och alla inom vården också, förstås.
    Jag brukar köpa färdigkokt skinka till påsk men julen är speciell för familjen. Då ska det lukta skinka och ätas älgköttbullar. Tradition, liksom..

    SvaraRadera