torsdag 30 december 2010

Då var det

näst sista dagen av detta år 2010.
Ett år som kunde börjat bättre än det gjorde, först en sjuk tax och sen en brun labbe. Och flera månaders konvalicens för dem. Men nu är det full fart på dem igen.
Varit på bröllopsmiddag var vi på den 10/10-10 när gubbens yngste bror gifte sig borgligt. Nu är det bara 1 bror som är ogift och man skulle kanske försöka övertyga dem om att gifta sig den 11/11-11. :-)
Vintern/snön kom i november och den ligger fortfarande kvar, det är konstigt faktiskt för så brukar det inte vara. Kallt har det varit länge också.
Sommaren var väl hyfsad, men lite för varm har jag för mig(minns inte just nu).
Från augusti tills nu i december har vi haft alla 3 bilarna på plåtreparation, först bilen som grabben kör som hans kompisar kvaddade i en rondell, sen gubbens buss som blev påkörd på en parkeringsplats och sen körde gubben på ett rådjur med min bil.
Inga människor kom till skada och det är ju enorm tur det, men vilket pusslande det har varit när vi har varit tvungna och åka iväg alla 3 åt olika håll.
Och nu hade jag tänkt överraska gubben och dammsuga tills han kommer hem nån gång efter 14. Tror ni jag lyckas ta mig i kragen och göra det?
Jag har börjat elda om jag ska försvara mig lite.

3 kommentarer:

  1. Ja jag har faktiskt dammsugit och klockan är inte 14 än! Tänkte gubben skulle få torka golven, det är nåt jag hatar! Nåt kan han åstdkomma för att städa efter hundarna! Ha en go dag i kylan!

    SvaraRadera
  2. Jo, det var jättevarmt i somras även om det är lite svårt att föreställa sig nu! Själv ska jag åka och handla lite inför morgondagen, har faktiskt inte varit i en affär sedan två dagar före julafton så nu behövs det! Gott Nytt År på dig och de dina!

    SvaraRadera
  3. Men du, trots mycket elände har det ju gått bra till slut och det får ni ju vara glada för.
    Hoppas du fick till det med snabeldraken.

    SvaraRadera