fredag 3 december 2010

Då var det dags att lägga

denna fredag till handlingarna.
Vad har då hänt idag då?
*Gubben åkte med sin bror till jobbet
*Jag klev upp 7, duschade, gav hundar mat och åt frukost
*Hämtade upp en arbetskamrat och tog oss till kommunen där jag jobbar för att gå kurs på förmiddan
*Efter kursen åkte jag hem, släppte ut hundar och tog 2 mackor
*Stoppade hundarna i bilen och hämtade gubben på hans jobb klockan 13
*Åkte till verkstan där hans buss skulle vara klar för avhämtning efter reparationen
*Bussen var inte klar och gubben blev inte glad för dels skulle vi ha den för att flytta grejer med och dels låna ut den i helgen, killen gubben prata med lovade att skynda på de andra(de satt på utbildning)
*Åkte till tomten som skulle flytta och talade om att vi inte hade någon buss
*Gubben och tomtens mamma åkte och hyrde en släpkärra
*Tomten och hans bror + vi andra bar ner grejer och packade på kärran och i bilarna vi hade att tillgå
*Körde grejerna till tomtens lägenhet och lastade snabbt ut grejerna
*Gubben och tomtens mamma körde tillbaka kärran
*Gubben och jag följde med upp i mammans lägenhet och fikade lite
*Gubbens mobil ringde från verkstan och bussen var nästan klar, fattades en grill som sitter någonstans vid stötfångaren, de ska beställa den och det går visst snabbt att sätta dit den
*Vi åker och hämtar bussen och jag åker hemåt med hundarna
*Gubben hämtar upp den andra tomten och åker till den som ska låna bussen och lånar dennes bil
*Jag kommer hem, de andra kommer hem
*Gubben går upp och duschar
*Gubben, jag och tomten sätter oss i bilen och åker till gubbens yngre bror(som nyss fyllt år) för att få lite kvällsmat och gratulera lite
*Där träffar vi delar av gubbens bröder med familjer
*Efter några timmars trevlig samvaro åker vi hemåt till hundar och sängar
*Och nu är det dags för sängen
Det har inte varit så där jättekallt utan har hållit sig mellan 5 och 7 minus idag. Det har kommit ner lite mer snö också.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer: