måndag 29 november 2010

Okej då var det

kväll igen. :-)
Klockan ringde tidigt imorse och först klev gubben upp och jag var i drömmarnas land så jag fattade inte riktigt att klockorna ringde. Gubben fick faktiskt fråga mig om jag var vaken.
Sen var det bara att sätta fart in i duschen, ner, äta frukost och dra iväg till jobbet.
Gubben ringde försäkringsbolaget och fick ett glädjande besked.
Det blir ingen självrisk på skadorna på min bil(hoppas innerligt att gubben hörde rätt).
Han hade även ringt märkesverkstan och killen där ville se bilen imorgon, men när gubben talade om att bilen fanns i den kommun jag jobbar i så fick jag komma idag.
Han tittade på bilen och frågade sen när vi kunde lämna in den. Det lät nästan som jag hade kunnat lämna den idag.
MEN det gick ju inte eftersom vi inte fått tillbaka bussen från verkstan än.
Förhoppningsvis får vi den i mitten på denna vecka och så lämnar vi in min bil nästa tisdag och så har vi bara 1 bil hemma igen i 5-7 arbetsdagar. :-)
Det ordnar sig alltid på något vis.
Eftersom både gubben och jag jobbade(grabben är fortfarande borta) och vi bara hade en bil som vi kunde ha hundarna i och den skulle jag ha så var de stackarna tvungna att stanna hemma idag.
Men Gunilla var bussig och tittade till dem och rastade dem. Tack Gunilla!
Det var 3 glada hundar som mötte mig i dörren och som både ville ut och ha godis. :-)
När gubben kom hem blev det lite mat och sen lite dator och sen städning.
Gubben har plockat med pärmar och papper och jag har diskat vaser i alla de former och storlekar.
Gubben satte också upp lite hyllor så vi fick upp vaserna på dem igen.
Nu är klockan sådär mycke igen och det är dags för sängen. Imorgonbitti får jag sova och det ska bli skönt. Men jag får ju inte sova till natten eftersom jag ska jobba då.
Det har varit kallt idag och solen har tittat fram riktigt ordentligt idag.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar