söndag 14 november 2010

Nu är det söndageftermiddag

och paltkoman hörs i från rummet innanför köket. (Gubben sover).
Jag fixade faktiskt maten (nästan) alldeles själv. Stekt kycklingfilé, med riktigt god gräddsås med kantareller och ris till det. Tyvärr inga grönsaker, vi är väldigt dåliga på äta det fast vi tycker om det.
Jag har diskat upp också och ger mig själv en klapp på axeln för det. Brukar tyvärr inte göra det på en gång utan disken står där och hånar en tills man tar tag i den i rena ilskan.
Ska slänga mig i duschen och tvätta av mig lite kan ju kanske behövas när man ska på 11-årskalas.

1 kommentar:

  1. Då var det tur för mig att jag inte åt hos er. Tycker ju inte om svamp. Jag hjälpte svärmor och svägerska med att skriva ut lite bilder också så nu behöver jag inte tänka på det häller. Vad skönt att bocka av jobbiga eller tråkiga saker, nu är det bara bilen kvar, typ.

    SvaraRadera