torsdag 25 november 2010

Med hjälp

av Maja och Rosenvante har jag hittat min nya följare samt hunnit läst hennes blogg.
Det är härligt med människor som gillar handarbete och hundar och katter och djur för övrigt. Allra helst när jag älskar mina hundar och katter.
Idag har jag haft ytterligare en sån där slöardag, men jag har också varit hemma från jobbet och kurerat mig så imorgon är jag igång igen.
Det har blåst och snöat något idag också, men jag har knappt varit utanför dörren.
Var upp och hämtade tidningen, men posten fick gubben ta in när han kom hem.
Gubben har börjat tapetsera rummet vi håller på att göra iordning och förhoppningsvis blir han inte störd av mig imorgon så det blir nog färdigt innan jag kommer hem från jobbet efter 21. :-)
Gubben har ju lämnat in bussen på reparation och idag ringde han och frågade när de trodde bussen skulle vara färdig. De sa ju ingenting när han lämna in den i måndags.
Jo, den blir klar i början/mitten på nästa vecka.
Okej, så imorgon så åker han med sin bror till jobbet och på eftermiddan har han tiggt skjuts hem av en arbetskamrat. På lördag får han skjutsa mig till jobbet och sen hämta mig och på söndag får han klara sig utan bil tills jag slutar jobba.
På lördagförmiddag ska vi förresten iväg och vaccinera 3 hundar och det ska bli så kul så(inte).
De blir så överlyckliga/nyfikna när de kommer bort så vi har fullt sjå att hålla i dem.
De är ganska lydiga när vi är här hemma, men när de kommer bort då finns inget sånt. Och det är väl så när vi bor på landet och de träffar inte så många andra hundar.
Nu är det snart dags för den där(förhoppningsvis) sköna sängen och den där sömnen som jag behöver ha. Efter att gubben hade åkt imorse gick jag upp och la mig och lyckades faktiskt sova till efter 10 och det var riktigt skönt.
Ska bara komma ihåg och ta hostmedicinen innan jag lägger mig och hoppas att den verkar längre än vad jag tyckte den gjorde inatt.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!

2 kommentarer:

  1. Jag kanske kan "låna" din tapetserare om inte min fixar det imorgon.... jag blir galen om han inte blir klar. JHan lovade att det skulle vara färdit idag...(lögnhals.) ja, ja vad kan man göra...? Ha det så bra!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick sova i natt så inte hostan satt in igen.
    Det där problemet har jag med Ines också, helst när vi kommer in vid veterinären, då har hon tappat öronen precis. :)

    SvaraRadera