torsdag 18 november 2010

Måste bara visa

vilken fin tapet vi ska tapetser över. Denna tapet har suttit på vår vägg sedan slutet på 50-talet och det är gubbens farfar och farmor som satt upp den.
Nu ska den tyvärr tapetseras över för det är mycket hål i väggen och vi har för många år sedan flyttat en dörr också.
Och om jag minns rätt så fanns den tapeten(eller liknade) hos min mormor och mina morbröder en gång i tiden.
Jag äter(hör och häpna) lite lunch nu och ska sen kliva in i duschen för att sedan fara till jobbet.
Jag har bett grabben att dammsuga hela huset och det kommer att bli en överraskning när jag kommer hem om det är gjort.

3 kommentarer:

  1. En riktigt romantisk tapet! Ibland är jag lite svag för sånt. Nästan lite synd att tapetsera över eller...

    SvaraRadera
  2. sköbt att man inte är den enda som sitter i klistret :))

    SvaraRadera
  3. En sådan tapet skulle jag vilja ha i vår stuga, jättesöt.

    SvaraRadera