söndag 28 november 2010

Inte var det så

kul när klockan ringde imorse, men det var bara att kliva upp och åka iväg.
Visste väl inte riktigt om jag skulle komma hemifrån eftersom det både snöat och blåst. Det brukar inte vara någon idé att ploga här hemma när det blåser för det driver bara igen.
Jag kom iväg och körde mot stora vägen. När jag kört en stund på grusvägen så tyckte jag se något som sprang över vägen på håll så jag saktade farten lite till.
Och vad fick jag se?
Jo, 3 älgar sprang över varav en var en riktigt fin tjur.
Det gick lite tankar genom huvudet, tänk om jag kört fortare och varför pratade vi om älgar på jobbet igårkväll.
Jag kom helskinnad till jobbet och jag kom helskinnad hem.
Gubben har som vanligt varit duktig och pysslat med både det ena och det andra. Han har bl.a varit ute och kört traktor i skogen för att spåra lite för kommande vedhuggning, sen har han pysslat och plockat här hemma.
När jag kom hem så var jag väldigt trög i starten, men nu när det är dags för sängen så har jag fått upp farten och även gubben har ökat takten lite grann.
Jag vet att det är en person som funderar på om vi kommer att hinna klart till jul med städning och allting för hon känner till takten som vi har när vi gör något. Och det är nog bäst att vi skyndar oss lite på så att hon ser att vi hinner det. :-)
Nu är det sängen som gäller igen och imorgonbitti ringer den där klockan för både mig och gubben tidigt.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN BRA START PÅ NÄSTA VECKA!!!

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte träffade älgarna. Tror nog du hinner, det brukar ju alltid ordna sig i slutändan.

    SvaraRadera
  2. Vi var ute och gick häromkvällen i mörkret och ser två rådjur hoppa över vägen kanske 25 m framför oss, precis innan en kurva. Samtidigt hör vi en bil komma från andra hållet och passera stället där djuren hoppade bara sekunder efter. De som satt i bilen hade inte en aning, förstås!
    Ibland är sekunderna på en sida men det är ju aldrig fel att tänka lite, som du gjorde!

    SvaraRadera
  3. Vår väg hade blåst igen så dant att jag var tvungen att bli assisterad av traktorn för att ta mig till jobbet

    SvaraRadera
  4. dom är vackra våra vilda djur...men kan vara ack så förödande att träffa på...och va gäller städning:det är lååångt kvar till jul :p

    SvaraRadera