måndag 8 november 2010

Idag skiner solen

också och det var 10 minus när gubben klev upp.
Jag trodde jag skulle vakna vid 8 som vanligt, men ack vad jag bedrog mig. Klockan var över 9 när jag slog upp ögonen.
Och hundarna har låtit mig sova! :-)
Jag har lite ont i mitt högra lillfinger idag. Det är faktiskt lite blått också. Jag hade lite bråttom igåreftermiddag innan vi skulle iväg på dopet och sprang uppför trappan för att duscha. Snubblar i trappan och slår i handen i spaljen med lillfingret före. Trodde jag skulle svimma nästan för så ont gjorde det. In i badrummet och konstaterar att det inte är brutet iallafall för jag kan röra på det, men rejält stukat. Skulle tro att det är lite svullet och jag har lite ont när jag knyter handen, men det går väl över någon gång.
Det är lite tråkigt att det är höger handen eftersom jag gör allt med den handen, men det är bara att tänka sig för.
För några år sedan så slogs 2 av våra hundar och när jag skulle skilja dem åt lyckades jag få in vänstra lillfingret i en av hundarnas mun och fick ett rejält sår. Och jag har tyvärr fortfarande lite känning av det ännu.
Jag är bara glad över att det inte blev värre för då hade det inte blivit något barndop för oss utan ett besök på akuten istället.
Idag är det arbetsdag för mig mellan 14 och 21 och sen är jag ledig i 2 dagar igen.
Imorgoneftermiddag ska jag bänka mig som vanligt framför datorn och helst med stickningen i knäet och vara med på Online Stickcafé.
Och innan det ska jag helst vara väldigt nyttig så jag kan sitta där med gott samvete. :-)
HA EN FORTSATT SKÖN DAG ALLIHOPA!!!

4 kommentarer:

  1. Ha en bra kväll trots jobb, vet hur det är att jobba kvällar, har aldrig tyckt om det, men ibland krävs det, beroende på vad man jobbar med. Vi ses på stickcafét imorgon.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr kan jag sällan göra fler saker samtidigt.

    SvaraRadera
  3. Vi kanske hörs på stickcaféet i morgon, ska försöka komma med en stund på slutet när jag kommit hem från mitt kvällspass. Ta hand om din hand!

    SvaraRadera
  4. Va´?!! Online stickcafé : Det har jag aldrig hört förut. Hur går det till ?? Kram Eva

    SvaraRadera