söndag 7 november 2010

Idag är det en

härlig solig söndag.
Gubben tog en av tomtarna med sig och for iväg och städade vårt ställe.
Jag passade på att köra igång en tvättmaskin och började elda.
När gubben kom hem så gjorde han en vinterförvaring till vår ros som överlevde förra vintern på kyrkogården. Vi får se om den klarar sig i år också.

Rosens vinterkläder
Igår så fortsatte gubben att jobba på lite utomhus och passade på att slå ikull skorstenen så nu har vi en helt annan utsikt från sovrumsfönstret.
Utsikten från sovrumsfönstret
(Ser ni att skorstenen ligger?
Bilden är ju dålig som vanligt eftersom
jag envisas med att använda mobilen. Men det syns att vi har sol idag.)
Jag och gubben har hjälpts åt att laga mat idag och det var nog bra länge sedan vi hjälptes åt så här bra.
Det blir köttfärsJansson. Brukar vara gott och jag hoppas att det är det idag också.
Klockan 16 idag ska vi på barndop, det är en grannpojke som ska döpas. Ska bli kul att träffa honom, hans föräldrar och syster och den övriga släkten.
Strax dags att duka matbordet för nu börjar det kurra i magen.



2 kommentarer:

  1. Hinner man lagom att vakna så ska ni åka. Jaja, Sambon är snart hemma för att ge mig lite sällskap. Jag fick en del gjort på broderiet i natt. Och jag har lagt upp en bild också så det är bara att glutta på den.

    SvaraRadera
  2. Maken och jag åt rester från gårdagens 4-rätters som maken bjudit på. Lika gott idag.

    SvaraRadera